Jump to content
Sign in to follow this  
Pikachu

Sony Days Gone OT - Queasy Rider (Update: Horde DLC)

Recommended Posts

2 minutes ago, best3444 said:

Everyone still enjoying it? :nervous:

 

...

 

Just buy it. We're gonna just get tired of telling you to do that. :p 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, SaysWho? said:

 

...

 

Just buy it. We're gonna just get tired of telling you to do that. :p 

 

I'm buying it. Lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Game's motherfucking opened up. I nearly thought I was at the end of the game.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man the plot is so much better in the third camp area.  It really does feel like a different game at that point story wise.  There’s some nice twists as well.  Nothing earth shattering, but entertaining developments.  One sequence in particular feels perfectly tuned in gameplay to the kind of world they built, which I loved.

 

Not sure if it’ll be able to keep this momentum.  I hear I’m only halfway through.  But what I just played is worth experiencing.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 hours in and was forced to stop because the game was not fully downloaded. I really liked what I played thus far. My style of game for sure.

Share this post


Link to post
Share on other sites

The game definitely picks up for the better at the third camp both characters and story. The bad thing about the third camp is when you realize Ricki should have been the MC. Still don’t like Deacon and I just completed 

Spoiler

Carlos and RIP section. Carlos revelation was weird. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, ManUtdRedDevils said:

The game definitely picks up for the better at the third camp both characters and story. The bad thing about the third camp is when you realize Ricki should have been the MC. Still don’t like Deacon and I just completed 

  Reveal hidden contents

 

 

I'm just glad Ricki is in the game to begin with.  Same with the rest of the Lost Lake characters.  There's a good dynamic there.  Deacon could be a doorpost and I'd still enjoy those bits.  But no, it never really struck me that she should be the playable character.  My only want would be that she was introduced sooner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ricki is definitely more grounded and she and Iron Mike provide a perspective that I think is a good balance to Deacon or Copeland.

Share this post


Link to post
Share on other sites

This game definitely is improving the more I play and the more gadgets I get. The stories are getting more interesting as well, though deacon remains unlikeable. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, mo1518 said:

This game definitely is improving the more I play and the more gadgets I get. The stories are getting more interesting as well, though deacon remains unlikeable. 

 

Yup, it gets more and more fun to take on enemies and especially hordes the more weapons you get/can craft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A few hours in and I like it. It's kinda a fetch quest at this point but I hear the story takes off later on. In fact, after 6 hours or so I read the game takes off.

 

My main gripe right now is probably gasing up your motorcycle. Shouldn't have to do that. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

The gas tank upgrades help with that considerably.  I’ll still fast travel to NERO checkpoints on occasion to avoid paying in camps.

 

The story definitely improves, but I’d say don’t worry about when the plot gets better.  There are threads in those first 6 hours that are expanded on.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, best3444 said:

A few hours in and I like it. It's kinda a fetch quest at this point but I hear the story takes off later on. In fact, after 6 hours or so I read the game takes off.

 

My main gripe right now is probably gasing up your motorcycle. Shouldn't have to do that. 

 

Gas tank is pretty cool imo.

 

Just be sure to upgrade it. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, SaysWho? said:

 

Gas tank is pretty cool imo.

 

Just be sure to upgrade it. 

 

In order to do that you must beat missions, correct? That's how you gain trust, right?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, best3444 said:

 

In order to do that you must beat missions, correct? That's how you gain trust, right?

Yup, clearing camp specific missions increases trust along with trading in bounties, and food supplies for the camps. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, best3444 said:

 

In order to do that you must beat missions, correct? That's how you gain trust, right?

 

It's the best way to earn trust, yeah.  I'd also recommend going for the double plant/meat harvesting survival skills, as well as the plant spotting one.  You'll still earn much less than way than missions, but personally it helps my OCD about maximizing what I actually stop to pick-up.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Besides fun factor, I do feel it's rewarding to do just about any side mission.

 

Clearing a camp? Here's a new blueprint to craft more materials, no more snipers trying to shoot you from the camp while you're riding, and you build trust in a nearby camp.

 

Taking out nests? XP and building trust to upgrade your bike/buy more weapons.

 

NERO checkpoint? XP/trust, upgrading your health/stamina/focus, and getting lots of items like medkits and plenty of materials.

 

Horde? XP/trust and a billion fucking bounties for money/trust, no more migrating hordes while you're riding, plus it's fucking fun as fucking fuck.

 

XP is normal stuff, yeah, but there are really good rewards for each past XP.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, best3444 said:

A few hours in and I like it. It's kinda a fetch quest at this point but I hear the story takes off later on. In fact, after 6 hours or so I read the game takes off.

 

My main gripe right now is probably gasing up your motorcycle. Shouldn't have to do that. 

 

Nope nope nope.  You are absolutely not allowed to have that opinion of gassing up a bike with how much you loved RDR 2. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Mercury33 said:

 

Nope nope nope.  You are absolutely not allowed to have that opinion of gassing up a bike with how much you loved RDR 2. 

 

You son of a bitch :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Played 3 more hours tonight. I'm glued to the screen the entire time I'm playing. The game is like the last of us open world. This is the definition of survival horror. The game has been fantastic. I'm guessing I'm 8-10 hours into the game. 

 

@stepee :badass:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I'm in need of a new game to play and I have been eyeing this up since release. Thought it might go on sale shortly after release like every other game but it seems to be selling well. Then I wanted to see how Rage 2 turned out in case it was some amazing must play game but that doesn't seem to be. Now I'm back to staring at Days Gone :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, DarkStar189 said:

I'm in need of a new game to play and I have been eyeing this up since release. Thought it might go on sale shortly after release like every other game but it seems to be selling well. Then I wanted to see how Rage 2 turned out in case it was some amazing must play game but that doesn't seem to be. Now I'm back to staring at Days Gone :)

 

giphy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

I don't want to beat the game, and I still have plenty to go, but I wanna see the secret ending and am excited as hell that there is one. 

 

Once I finish the game, I'll check out the requirements. :dancing:

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, SaysWho? said:

I don't want to beat the game, and I still have plenty to go, but I wanna see the secret ending and am excited as hell that there is one. 

 

Once I finish the game, I'll check out the requirements. :dancing:


Dont worry about the requirements. Just progress the storylines to the 100% point and you will get it. The "secret" ending isnt really a secret if you just play the game. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I really have no idea how far I am in the game. I made it to Iron Mike's last night, though. I haven't gotten tired of it, yet.

 

The Lisa character kinda pisses me off, though. I get she's just a kid and lost her parents and all. But, damn, stay somewhere where it's safe. Stop running off! You're gonna have to work, too.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...